Marketing dzieli się na przeróżne typy, jakie kategoryzuje się ze względu na jej przeznaczenie jak również na to do jakiej grupy internautów ma być ona skierowana. W związku z tym wyróżnia się na przykład reklamę audio, wizualną lub audiowizualną, jak również wiele innych, niemniej jednak statystyki podkreślają jasno, że na ludzi najlepiej działa reklama naoczna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama wizualna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, ale nie jedynie – wstępuje w to bezsprzecznie też reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane oraz emitowane filmiki. Pomimo, że dzisiaj większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to nadal na wysokim pułapie popularności i skuteczności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk ewentualnego konsumenta bądź wyraźnie bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Projektowanie graficzne logo
Ta tradycyjna reklama prawdopodobnie zawsze będzie atrakcyjna, a wszystko wskutek tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych na pierwszy rzut oka konsumentów. Sposoby na dotarcie do kontrahenta, oczywiście potencjalnego konsumenta są niezmiernie różnorodne. Są tacy, którzy wręcz wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie i niezmiernie porządnie wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej grupy osób oraz w jaki sposób, a wobec tego jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, bowiem wybraliśmy najzwyczajniej w świecie zły model, z drugiej strony bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy przynależą na przykład ulotki, plakaty lub billboardy reklamowe.